زمان و برنامه بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ درخواست عجیب پرسپولیس از باشگاه قطری درخواست چند میلیون دلاری مهاجم سوری از پرسپولیس از معرفی خارجی‌ها به گاریدو تا بازگشت پیروانی بازی با اسم اخباری برای ترساندن بیرانوند؟ نتیجه و ویدیو ضربات پنالتی بازی برزیل و اروگوئه| حذف در غیاب وینیسیوس دولخانی رئیس جدید هیات سوارکاری شد نتیجه بازی ترکیه و هلند+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| نارنجی‌ها رقیب انگلیس شدند ویدیو ضربات پنالتی انگلیس و سوئیس در یورو۲۰۲۴ نتیجه بازی انگلیس و سوئیس در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| باز هم جان به لب شدند! پخش زنده بازی هلند و ترکیه در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۶ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سرپرست استقلال به زودی معرفی می‌شود عالیشاه و کنعانی مخالف بازگشت دو ستاره به پرسپولیس بازیکنان بی‌قرارداد حاضر به تمرین با استقلال نشدند! عبدی: خودم را اثبات می‌کنم ۸ بازی خانگی استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان گزینه پرسپولیس، سرمربی استقلال شد! نحسی میزبانی یورو برای دومین بار آلمان را گرفت همدردی استراماچونی با آلمانی‌ها: همه پنالتی شما را دیدند غیر از داور پخش زنده بازی انگلیس و سوئیس در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۶ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

شهرآورد در تب‌و‌تاب قهرمانی| شب رکوردزنی کاپیتان پرسپولیس!

  • کد خبر: ۶۶۹۱۶
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
شهرآورد در تب‌و‌تاب قهرمانی| شب رکوردزنی کاپیتان پرسپولیس!
دربی‌۹۵ تهران عصر جمعه داغ‌تر از همیشه در ورزشگاه آزادی در شرایطی برگزار می‌شود که هر دو تیم شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمانی دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هفته بیست‌و‌سوم لیگ برتر فوتبال ایران عصر جمعه با برگزاری ۵ مسابقه شروع می‌شود. به‌طور‌حتم بازی‌های این هفته تحت‌تأثیر برگزاری شهرآورد نود‌و‌پنجم خواهد بود؛ جایی‌که شاگردان گل‌محمدی برای رسیدن به صدر و آبی‌پوشان تهرانی با هدف حضور در جمع مدعیان، جنگ سختی را برای ۳‌امتیاز خواهند داشت. در دیگر‌بازی‌های این هفته نساجی مازندران به‌مصاف فولاد می‌رود و آلومینیوم اراک با پدیده بازی خواهد کرد. تراکتور در تبریز از برزیلی‌های صنعت‌نفت پذیرایی می‌کند و ذوب‌آهن باید به میهمانی گل‌گهر برود.


شهرآورد نودوپنجم در تب‌و‌تاب قهرمانی

وضعیت پرسپولیس در جدول رده‌بندی به‌مراتب بهتر از استقلال است و شاید از نظر جدول، مساوی هم برای پرسپولیس نتیجه بدی نباشد؛ هر‌چند مهم‌ترین رقیب این تیم در لیگ بیستم، سپاهان است. فرهاد مجیدی که تیمش مقابل ذوب‌آهن بازی ضعیفی انجام داد، امیدوار است در شهرآورد اتفاق‌های بهتری برای استقلال رخ دهد و این تیم بتواند با شکست‌دادن رقیب دیرینه، هم از نظر روحی‌روانی خود را بالا بکشد و هم از نظر جدولی به پرسپولیس و سپاهان نزدیک شود. از اردوی استقلال خبر می‌رسد فرهاد مجیدی که به‌شدت محتاج پیروزی است، قصد دارد تمام عناصر تهاجمی خود را مقابل پرسپولیس راهی میدان کند. به نظر می‌رسد در فاز هجومی شاهد مربع دیاباته، مطهری، قایدی و اسماعیلی در میدان باشیم. احتمال اول این است که مطهری و دیاباته در خط حمله باشند و قایدی نقش وینگر چپ را بازی کند.

 

احتمال دوم هم این است که هر ۳ نفر آن‌ها در خط حمله بازی کنند و به تناوب یکی از آن‌ها به مردان میانی استقلال کمک کند. از میان مثلث تهاجمی استقلال، مهدی قایدی و ارسلان مطهری به‌مراتب در شهرآورد‌های پایتخت بهتر از دیاباته ظاهر شده‌اند. شیخ نه‌تن‌ها در شهرآورد‌ها کار چندان خاصی انجام نداده است، بلکه در بازی با ذوب‌آهن نمایش ناامید‌کننده‌ای داشت و حالا باید دید در حساس‌ترین شهرآورد سال چه عملکردی را ارائه می‌کند. آنچه مسلم است، نقطه قوت استقلال در همین خط حمله است؛ جایی‌که مدافعان پرسپولیس باید کاملا مثلث هجومی استقلال را مهار کنند. آبی‌پوشان با‌وجود نمایش ضعیف در شهرآورد رفت، ۲ بار دروازه پرسپولیس را باز کردند که زننده آن ۲ گل هم ۲ مهاجم یعنی مطهری و قایدی بودند.

 

در دیدار جمعه‌شب هم فرهاد مجیدی که خودش مهاجم بود و ۴ گل به پرسپولیس زد، به‌شدت امیدوار است که مهاجمانش بهترین نمایش فصل خود را ارائه دهند. او خوب می‌داند که ساختار دفاعی استقلال ضعیف است و احتمال اینکه دروازه این تیم مقابل پرسپولیس باز شود، بالاست؛ پس چاره‌ای ندارد جز آنکه روی نقطه قوت اصلی استقلال بیشتر کار کند و تمام عناصر هجومی خود را به زمین بفرستد. مجیدی تا امروز در شهرآورد‌های تهران عملکرد قابل‌دفاعی داشته، اما خودش هم خوب می‌داند که این شهرآورد با همه دربی‌ها فرق می‌کند و اگر استقلال ببازد یا حتی مساوی کند، باید قید لیگ بیستم را بزند.


در آن‌سوی میدان تیم فوتبال پرسپولیس در‌حالی خود را برای شهرآورد نود‌و‌پنجم پایتخت مقابل استقلال تهران آماده می‌کند که آمار گل‌زنی‌اش در بازی‌های اخیر لیگ چندان خوشایند نیست. پرسپولیس در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر فقط ۷ گل در ۶ بازی به ثمر رسانده است تا برد‌های اقتصادی سرخ‌پوشان رقم بخورد. این تیم در نیم‌فصل دوم فقط ۲ بار مقابل نساجی و نفت مسجدسلیمان ۲ گل به ثمر رسانده است. سرخ‌ها در بازی با سپاهان به تساوی یک‌-‌یک رسیدند و چنین‌نتیجه‌ای را در بازی با پدیده هم گرفتند. پرسپولیس دیگربرد اقتصادی خود را مقابل سایپا با نتیجه ۱ بر ۰ به دست آورد. کاهش آمار گل‌زنی پرسپولیس در نیم فصل دوم در‌حالی به وجود آمده است که این تیم در آستانه بازی با استقلال تمام مهره‌های تهاجمی خود را بر خلاف دور رفت در اختیار دارد.


سیدِ خاص سرخ‌ها

سیدجلال حسینی در‌صورتی‌که جمعه‌شب برای پرسپولیس در شهرآورد بازی کند، می‌تواند رکورددار مسن‌ترین بازیکن در تاریخ دربی‌ها شود. در تاریخ برگزاری دربی‌ها، رضا عنایتی با حضور در دربی با ۳۹‌سال و یک ماه و ۴ روز، مسن‌ترین بازیکن تاریخ برگزاری دربی‌های پایتخت است و دومین نفر بعد از او سید‌جلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس است. سیدجلال حسینی متولد ۱۴‌بهمن‌۱۳۶۰ است و در‌صورتی‌که جمعه‌شب در ترکیب تیمش برای این بازی قرار بگیرد که بسیار محتمل است، حضور در شهرآورد را در سن ۳۹‌سال‌و‌۳‌ماه‌و‌۱۰ روز تجربه می‌کند و می‌تواند با ۲ ماه و ۶ روز، رکورد عنایتی را بشکند و نامش را به‌عنوان مسن‌ترین بازیکن در تمام شهرآورد‌های تهران ثبت کند.


سوت شهرآورد‌۹۵ به اکبریان رسید

با اعلام کمیته داوران، محمدرضا اکبریان بازی تیم‌های پرسپولیس و استقلال را سوت می‌زند. درحالی‌که از روز‌های گذشته، گمانه‌زنی درباره تیم داوری شهرآورد شدت گرفته بود، حالا کمیته داوران، قاضیان هفته بیست‌و‌سوم را مشخص کرده که در آن نام محمدرضا اکبریان به‌عنوان داور وسط شهرآورد ۹۵ انتخاب شده تا طبق پیش‌بینی‌ها، او سوت شهرآورد را در دست بگیرد. آن‌طور‌که فدراسیون فوتبال اعلام کرده است، علیرضا ایلدرم، مهدی عالی‌قدر و حسن اکرمی کمک‌های او در این بازی خواهند بود. محمد‌رضا مدیر‌روستا، کمک‌داور ذخیره انتخاب شده و رحیم رحیمی‌مقدم نیز به‌عنوان ناظر داوری حضور خواهد داشت. این اولین‌باری است که محمدرضا اکبریان، شهرآورد را سوت خواهد زد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->